Дизайнерам на замітку: кінопостери як джерело натхнення

Якщо ви тільки починаєте кар’єру в дизайні, хочеться швидко покращити свої навички та набратися знань. Для цього можна відвідувати семінари та лекції, читати книги, спілкуватися з колегами, дивитися фільми та проходити майстер-класи в Інтернеті й брати уроки дизайну, які наблизять вас до втілення мрії й допоможуть стати професіоналом.

Але є ще один цікавий спосіб розвинути смак і відточити навички в дизайні — аналізувати кінопостери. Будь то намальовані вручну 100 років тому або недавно створені за допомогою сучасних графічних редакторів, постери до фільмів демонструють, як застосовувати правила візуальної ієрархії та розташування елементів, підбирати кольори та шрифти.

А ще, постери до фільмів — це прекрасне джерело натхнення. Тому ми хотіли б звернути увагу на ті кінопостери, які витримали випробування часом і які можна беззастережно назвати легендарними.

Дизайнерам на замітку: кінопостери як джерело натхнення

3 функції хорошого постера

Тут важливо зазначити, що кінопостер потрібен не для краси або естетики, хоча обидва ці елементи теж важливі. Він повинен стати посередником між кінокомпанією і глядачами, який би привертав увагу, викликав цікавість і, в підсумку, спонукував купити квиток.

  • Привертати увагу. Ні, це не означає, що плакат повинен бути зухвалим. Навпаки, він повинен фокусуватися на візуальних елементах, які подіють на певну цільову аудиторію. Наприклад, фанати коміксів будуть в захваті, побачивши на плакаті супергероя; любителі драми реагуватимуть на щось емоційне і приватне, а у шанувальників хорора кадр з фільму повинен викликати мороз по шкірі.
  • Викликати цікавість. Плакат повинен викликати цікавість і коротко розповідати про жанр фільму. Як варіант, можна розкрити якусь цікаву деталь, яка зацікавить глядача і викличе у нього бажання дізнатися, що ж далі.
  • Продавати фільм. Звичайно, вибір візуальних елементів грає дуже велику роль, але не варто забувати про те, що плакат — це, перш за все, важливий інструмент продажів. Від нього залежить, чи захочуть глядачі подивитися фільм чи ні. Відповідно і меседж (текстовий або візуальний) повинен бути помітним і доречним.

З огляду на все це, у статті ми проаналізуємо 5 легендарних постерів до фільмів, які пройшли перевірку часом і зможуть дати відмінні уроки дизайну.

Дизайнерам на замітку: кінопостери як джерело натхнення

«Щелепи»

Ось приклад кінопостера, який викликає цікавість вже з першого погляду. Ці величезні щелепи виглядають настільки реалістично і вражаюче, що ви мимоволі починаєте переживати про те, що трапиться далі. Більш того, ставите себе на місце жінки вгорі плаката.

А масштаб? Відразу зрозуміло, що головною інтригою фільму буде гігантська акула-вбивця, здатна назавжди відбити у глядача охоту купатися у відкритому морі.

Червоні літери сигналізують про небезпеку, буква «J» схожа на рибальський гачок, а мутно-блакитний колір зображає неспокійні води океану. Але при цьому всі об’єкти на плакаті ідеально поєднуються. Плакат викликає бурю емоцій і інтерес у тих, кому подобаються трилери.

Дизайнерам на замітку: кінопостери як джерело натхнення

«Парк Юрського періоду»

Менше означає більше. Це твердження стосується й кінопостерів.

У дизайнера, який створив цей плакат, було два шляхи: вставити кадр з фільму або створити до нього графічну ілюстрацію. У випадку з «Парком юрського періоду» перший варіант міг відлякати широку аудиторію, а ось другий — виявився ідеальним рішенням. Він дає натяк про зміст фільму і при цьому стильно виглядає.

Цей постер показує, що дизайнер повинен бути ще й хорошим психологом, який вміє передбачати поведінку людей. Завдяки такому мудрому підходу і вирішення не відлякувати глядача з першого погляду, постер до фільму став по-справжньому культовим, як, власне, і сам фільм, який вже давно вважається класикою світового кінематографа.

Найцікавіше, що творці серії фільмів «Парк юрського періоду» пішли по нестандартному шляху і створили свого роду плакат-логотип, який пов’язує собою всю франшизу. Можна навіть сказати, що це брендовані плакати.

Дизайнерам на замітку: кінопостери як джерело натхнення

«Кримінальне чтиво»

Хоча постер до фільму «Кримінальне чтиво» нічого не повідомляє глядачеві про сюжет, це приголомшливий приклад того, як створити атмосферний постер із застосуванням всім відомих правил дизайну.

Перше, на що ми звертаємо увагу — це назва фільму. Її дизайн виконаний у вигляді заголовка книги, з дотриманням всіх правил візуальної ієрархії та контрасту — саме вони виділяють найважливіші елементи та акцентують увагу на шрифті, який ми зазвичай бачимо на такого роду книжках.

Зверніть увагу, що всі елементи плаката створюють особливу ностальгічну атмосферу. Наклейка «10 центів», кілька різних шрифтів, темні тони та ілюстрація фотографія Уми Турман з пістолетом і сигаретою — внаслідок всього цього плакат виглядає так само дешево, як і старі книжки з бульварним чтивом.

Це ще один цікавий підхід — уявити плакат у вигляді книжкової обкладинки. Стає ясно, що це буде довга історія з безліччю персонажів, а якщо судити по пістолету на передньому плані, то без драми та стрілянини не обійдеться.

Дизайнерам на замітку: кінопостери як джерело натхнення

«Метрополіс»

Варто також згадати одну з найдорожчих афіш у світі — до фільму «Метрополіс». Хитромудрий дизайн точно передає суть сюжету. Жовтий колір, одночасно символ надії та попередження про небезпеку, в поєднанні з чорним фоном говорить про складність драматургії.

Грубий індустріальний стиль малюнка повідомляє глядачеві, що фільм, швидше за все, знятий в жанрі наукової фантастики. Цих деталей вже досить, щоб вирішити, дивитися фільм чи ні. Так що постер до фільму «Метрополіс» — яскравий приклад того, як дизайнерська робота може пройти через століття і залишитися актуальною навіть у 2019 році.

У той час вибір стилістики ар-деко в лініях і кольорах виразно натякав на футуризм. Сьогодні цей плакат здається нам справжнім скарбом, адже завдяки йому ми можемо побачити, як творча уява тих днів малювала картини майбутнього. Минуло вже багато десятиліть, а концепція працює й нині.

Дизайнерам на замітку: кінопостери як джерело натхнення

«Страх і ненависть в Лас-Вегасі»

Хочете знати, як за допомогою кіноплаката занурити глядача в сюжет? Судячи з постера до фільму «Страх і ненависть в Лас-Вегасі», це легше, ніж здається. Сюрреалістична ілюстрація натякає, що всі пригоди головного героя — через наркотики, а колірна гамма плаката зображає безтурботний настрій фільму.

Тут використано ще один трюк — для заголовка взято зовсім інший шрифт, але при цьому всі візуальні елементи ідеально поєднуються за стилем і передають атмосферу фільму. Спотворене фото головного героя і вибір нерівного шрифту для заголовка говорять про те, що, швидше за все, станеться щось дуже дивне та психоделічне. Цікаво дізнатися, що саме!

Абсолютно кожен елемент в цих постерах здатний принести цікаві ідеї та послужити відправною точкою в створенні власних проєктів. Крім того, вони можуть підказати, до якого підходу краще вдатися: показати кадр з фільму або заінтригувати глядача за допомогою графіки.

Такий аналіз дасть ще більше цікавих ідей і можливостей поекспериментувати зі своїми власними проєктами. Збирайте графічні стилі, що подобаються та черпайте натхнення в тому, що вас цікавить — будь то кіноафіші, рекламі в журналах або звичайній фотографії. Натхнення всюди, і ви краще за всіх знаєте, що зазвичай притягує ваш погляд. Нехай захоплення приносять і практичну користь: спробуйте провести глибокий «дизайнерський» аналіз речей, які вам подобаються.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Depositphotos